fitness-332278_960_720

Tratamente si remedii pt articulatii

TRATAMENTE SI REMEDII NATURISTE PENTRU ARTICULATII SANATOASE

fitness-332278_960_720Iata cateva sfaturi care va pot ajuta sa aveti articulatii sanatoase pe o perioada cat mai lunga de timp:
1. Greutatea corporala. Incercati sa mentineti o greutate corporala cat mai optima pentru organism. Kilogramele in plus vor apasa mult mai puternic pe articulatii urmand ca in viitor sa apara probleme, inclusiv osteoartrita. Daca deja sunteti supraponderal tineti diete sau faceti exercitii fizice astfel incat sa ajungeti la greutatea normala pentru dumneavoastra, in functie de inaltime, varsta, etc.
2. Exercitii de intarire a articulatiilor. Exercitiile fizice va intaresc articulatiile care devin mult mai puternice oferind un suport stabil oaselor.
Ideal ar fi sa faceti cel putin 30 de minute de exercitii fizice 5 zile din 7. Daca deja aveti dureri in articulatii cel mai bine ar fi sa consultati un specialist inainte de a incepe exercitiile fizice.
3. Incalzirea. Inainte de orice exercitiu fizic incalziti-va articulatiile (circa 10 minute).
4. Pozitia corpului. Este necesara o pozitie a corpului cat mai corecta pentru a preveni din timp aparitia problemelor la articulatii.
5. Schimbati pozitiile. Nu stati prea mult timp in aceeasi pozitie. Daca ati simtit ca ati stat prea mult intr-o pozitie si muschii incep sa va amorteasca, schimbati pozitia.
Daca aveti o munca la birou, incercati sa faceti 10 minute pauza la fiecare ora.
6. Hraniti-va corespunzator oasele si articulatiile. Este necesar ca in dieta zilnica sa aveti alimente bogata in calciu, Vitamina C si K, proteine, magneziu, potasiu si acizi grasi Omega-3.
Consumati alimente verzi precum varza, fasole verde, brocoli, citrice, carne, alune , seminte, etc.
7. Renuntati la fumat. Fumatorii au o densitate scazuta a oaselor fiind mai predispusi fracturilor. Chimicalele din tigari scad din eficacitatea organismului de a absorbi calciul in oase. Acest lucru va afecta si articulatiile in aceeasi masura.

Iata cate sfaturi care va pot ajuta sa renuntati la fumat!
8. Renuntati la bauturile carbogazoase. Consumul bauturilor carbogazoase in exces duce la scaderea mineralelor din organism rezultand o fragilitate mai mare a oaselor si articulatiilor. De asemeni, va creste nivelul de fosfati din organism care duce la scaderea calciului din oase.
Daca deja aveti probleme cu articulatiile puteti aplica urmatoarele tratamente si remedii naturiste:
1. Otetul de mere nefiltrat. Acesta reduce durerea articulara prin eliminarea toxinelor acumulate in tesuturile de la nivelul articulatiilor. Are un efect alcalin fiind foarte bun pentru cei care sufera de artrita.

De asemeni, este foarte bogat in calciu, magneziu, fosfor si potasiu (exact elementele de care am discutat mai sus si care usnt esentiale pentru o buna functionare a articulatiilor).
Amestecati o lingura de otet de mere nefiltrat si o lingurita de miere de albine intr-o cana cu apa calduta. Beti aceasta solutie de 2-3 ori pe zi inainte de mese.
2. Turmeric. Este un aliment benefic in tratarea durerilor articulare. Curcumina (ingredientul activ) este un foarte bune anti-inflamator. Studiile recente arata ca curcumina are aceleasi efecte ca si ibuprofenul, in cazul tratarii osteoartritei la genunchi.
Amestecati o lingurita de praf de turmeric cu o lingurita de miere intr-o cana de lapte cald.
Beti aceasta solutie in fiecare zi cel putin cateva zile.
3. Ardeiul iute. Componenta activa capsaicina este un foarte bun analgezic natural care ajuta la calmarea durerilor.
Puteti unge zonele afectate cu crema pe baza de capsaicina sau amestecati ulei de nuca de cocos cu 2 lingurite de boia iute si puneti peste articulatiile care va dor. Lasati aceasta solutie pe zona afectata timp de 20 de minute de cateva ori pe zi.
4. Masajul. Masajul articulatiilor duce la o mai buna circulatie a sangelui in zona afectata si la o scadere a inflamatiei.
5. Comprese. Folosirea alternativa a compreselor reci si calde va pot ajuta in cazul durerilor de articulatii. Compresele calde scad durerea si cresc circulatia sangelui in zona afectata. Compresele reci reduc inflamatia si amorteste zona dureroasa.
Se folosesc pe rand compresele reci apoi cele calde, cate 3 minute fiecare timp de 15-20 de minute. Ambele comprese, atat cele reci cat si cele calde nu se aplica direct pe piele (folositi o carpa sau un prosop ca si element intermediar).
6. Usturoi. Este bogat in sulf si seleniu foarte bun in tratarea durerilor de articulatii si in cazurile de artrita, seleniul avand un efect antireumatic.
Obisnuiti-va sa mancati usturoi pe cat posibil la fiecare masa sau puteti apela la suplimente pe baza de usturoi.
7. Sare amara. Ajuta la absortia magneziului in oase prin piele. Magneziul reduce inflamatia si ajuta la detoxifierea celulelor.
Puneti doua cani de sare amara in cada cu apa fierbinte si stati acolo timp de 20 de minute. Repetati procesul de 3 ori pe saptamana pana ce scapati de durerile articulare.
8. Ghimbir. Este un remediu natural foarte bun in tratarea durerilor musculare si articulare. Are proprietati anti-inflamatorii.
Beti ceai de ghimbir cu o lingurita de miere in fiecare zi pana ce scapati de durerile articulare.
9. Urzica. Este foarte buna in tratarea durerilor articulare si nu are efecte adverse. Se presupune ca urzica contine componente active cu proprietati anti-inflamatorii si nu in ultimul rand este bogata in bor , un mineral care ajuta la sanatatea oaselor si articulatiilor.

Contactează-ne:

Please leave this field empty.